Gebruiksvoorwaarden | Verkoopsvoorwaarden

JACOBS DOUWE EGBERTS BE BVBA

Buro & Design Center, 
Esplanade 1, P.O. Box 18,
1020 BRUSSELS
T: 0800-94721
BTW BE0401.288.505 RPR Brussel

My SENSEO® Coffee Club - Algemene Voorwaarden (BELGIË)

Lees deze algemene voorwaarden alstublieft zorgvuldig door alvorens producten bij ons te bestellen. Door producten bij ons te bestellen erkent u zonder voorbehoud deze Algemene Verkoopsvoorwaarden, alsook de gebruiksvoorwaarden van deze site en het privacybeleid, gelezen, begrepen en aanvaard te hebben.

AANDACHT

Deze service is een beperkte beta-test waarmee de leefbaarheid van dit nieuw businessmodel uitgetest wordt. Wij danken u dan ook om uw begrip indien er, desondanks al onze voorzorgen, toch nog zaken minder vlot zouden verlopen dan gepland. Bijgevolg werd er ook, met het oog om de test beperkt te houden, bewust besloten om in een eerste fase zich enkel te richten naar de consumenten die het Nederlands beheren. Wij kunnen uiteraard over gans België leveren. De leveringen blijven gegarandeerd tot december 2018 indien uw bestelling zich tot die datum zou uitstrekken. Aanpassingen aan deze duur zullen via de webwinkel of website medegedeeld worden.

  • Inleiding

1.1 De My SENSEO® Coffee Club wordt aangeboden onderhevig aan deze algemene voorwaarden door JACOBS DOUWE EGBERTS BE BVBA; BTW-identificatienummer BE0401.288.505 RPR Brussel, en verwijzingen naar "wij", "we", "ons" en vergelijkbare uitdrukkingen moeten gelezen worden als verwijzingen naar dat bedrijf.

1.2 Verwijzingen in deze algemene voorwaarden naar "u", "uw" en vergelijkbare uitdrukkingen betekenen de persoon die, of het bedrijf dat, een bestelling bij ons plaatst onderhevig aan deze algemene voorwaarden.

1.3 De My SENSEO® Coffee Club verkoopt SENSEO®-machines, koffiepads en andere drankgerelateerde en SENSEO® gerelateerde artikelen ("producten") zoals die van tijd tot tijd op onze website www.mysenseocoffeeclub.be vermeld worden ("onze Belgische website").

1.4 U kunt producten bestellen voor levering in BELGIË door onze Belgische website te gebruiken. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op uw bestelling gedaan via deze website. Deze  website is voor natuurlijke personen bestemd om de producten te kopen. 

1.5 Levering:  Een “werkdag” is iedere dag (behalve maandagen, zondagen en nationale feestdagen in België).

2. Algemene Voorwaarden

2.1 Niets in deze algemene voorwaarden is van invloed op uw wettelijke rechten.

2.2 De manier waarop wij uw gegevens verwerken en beschermen wordt beschreven in zowel deze algemene voorwaarden als in ons Privacybeleid gepubliceerd op onze website. Deze kunt u lezen door hier te klikken.

3. Prijzen

3.1 Alle prijzen zijn inclusief BTW binnen BELGIË waar van toepassing. Alle prijzen worden alleen vermeld in Euro (€ EUR) of de munteenheid die deze in België zou vervangen.

3.2 De totale waarde van uw bestelling inclusief BTW en transportkosten wordt weergegeven op het bevestigingsscherm van de bestelling. De weergegeven prijs is het bedrag in Euro (€ EUR) dat u moet betalen.

3.3 Vanwege het feit dat My SENSEO® Coffee Club door JACOBS DOUWE EGBERTS BE BVBA wordt aangeboden en beheerd, kunnen betalingen voor een online aankoop een internationale overschrijving omvatten en kunnen er door uw bank aanvullende kosten in rekening worden gebracht.

3.4 Prijzen van producten transportkosten inbegrepen zijn zoals aangegeven op onze Belgische website bij het punt van bestelling (onder voorbehoud van wijziging van fouten).

3.5 Onze productprijzen zijn transportkosten inbegrepen en op elk moment onderhevig aan verandering. Wijzigingen in onze productprijzen en transportkosten nadat de Verzendbevestiging naar u is verstuurd, zullen niet van invloed zijn op de reeds door u geplaatste bestellingen. Een Verzendbevestiging wordt gedetailleerd uitgelegd in 6.1 hieronder.

3.6 Onze Belgische website bevat verschillende producten en het is altijd mogelijk dat, ondanks onze inspanningen, bij sommige van de producten vermeld op onze Belgische website de verkeerde prijs wordt vermeld. Wij controleren normaal gesproken de prijzen als onderdeel van onze verzendprocedure zodat, als de juiste prijs van het product lager is dan de door ons vermelde prijzen, wij het lagere bedrag in rekening zullen brengen als wij het product naar u versturen. Als de juiste prijs van een product hoger is dan de prijs vermeld op onze Belgische website, nemen wij normaal gesproken, naar ons goeddunken, eerst contact met u op voor instructies alvorens het product te verzenden of annuleren wij uw bestelling en brengen wij u hiervan op de hoogte.

3.7 Wij zijn niet verplicht het Product aan u te leveren tegen de onjuiste (lagere) prijs, zelfs als wij u reeds een Verzendbevestiging (zie 6.1 hieronder) hebben gestuurd, als de prijs duidelijk verkeerd is en redelijkerwijs door u herkend had kunnen worden als een fout.

4. Bestellen & betalen

4.1 U kunt onze producten online bestellen via onze Belgische website www.mysenseocoffeeclub.be

4.2 Opgelet, wij kunnen alleen kortingsbonnen accepteren die afgegeven zijn via de My SENSEO® Coffee Club.

4.3 Wij zullen er alles aan doen om alle producten die u hebt besteld te leveren. In het onwaarschijnlijke geval dat producten op een bepaald moment niet op voorraad zijn, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en uw bestelling vasthouden totdat de ontbrekende producten beschikbaar zijn. Wij zullen uw bestelling pas leveren wanneer alle items die u hebt besteld op voorraad zijn en beschikbaar zijn om aan u geleverd te worden. Dit kan van invloed zijn op het normale leveringsschema.

4.4 Ondanks dat er alles aan wordt gedaan om ervoor te zorgen dat alle items uit onze online productcatalogus op voorraad zijn, bieden wij geen garantie van beschikbaarheid en deze elektronische publicatie vormt geen aanbod voor verkoop die wordt geaccepteerd doordat u een bestelling doet.

4.5 Wanneer u online uw bestelling plaatst, sturen wij u automatisch een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van uw bestelgegevens ("Bevestigingsemail"). Deze Bevestigingsemail zal gestuurd worden naar het e-mailadres dat u aan ons hebt gegeven bij het plaatsen van de bestelling en is geen garantie van beschikbaarheid of acceptatie van een aanbod.

4.6 Om ervoor te zorgen dat uw bestelling snel afgehandeld wordt, hebben wij uw volledige en juiste adresgegevens nodig, inclusief een postcode voor België, een telefoonnummer waar u overdag te bereiken bent, en uw e-mailadres (indien u er een heeft). Het spijt ons dat het niet verstrekken van de juiste gegevens ertoe zal leiden dat uw bestelling in de wacht wordt gezet totdat de juiste gegevens worden verstrekt.

4.7 Uw bestelling wordt alleen verwerkt indien alle betalingsgegevens zijn verstrekt.

4.8 Wij gebruiken een externe aanbieder van betaaldiensten om de betalingen te verwerken. U kunt de betaling verrichten via één van de betaalmethoden aangegeven op de pagina van onze aanbieder van betaaldiensten nadat uw bestelling voor betaling is doorverwezen naar hun website. Uw betaling zal steeds verwerkt worden door onze externe aanbieder van betaaldiensten.

4.9 Uw gedetailleerde betaalinformatie wordt getoond waar u uw bestelling voltooit, onze betaling zal echter bij verzending van de bestelling afgeschreven worden. In sommige uitzonderlijke omstandigheden kan verzending van de bestelling uitgesteld worden door onvoorziene omstandigheden. In deze situatie, afhankelijk van uw betaalmethode, kan het bedrag 3 tot 7 dagen nadat u uw bestelling geplaatst hebt, afgeschreven worden. 

4.10 Als u moeilijkheden ondervindt bij het verwerken van uw bestelling of de betaling, neem dan contact op met onze Belgische consumentenservice: telefoon: 0800-94721 (gratis) 7 dagen op 7, 24 uur op 24.

4.11 Alle bestellingen worden gecontroleerd bij de betreffende aanbieder van betaaldiensten voorafgaand aan de verzending, dus zorg ervoor dat de gegevens die u ons geeft juist zijn. Wij accepteren geen verantwoordelijkheid voor een bestelling die achtergehouden wordt als gevolg van onjuiste of ongeldige betaalgegevens.

4.12 Alle onderzoeken voor het traceren van bestellingen zullen zo snel mogelijk ingevoerd worden. Vragen dienen te worden gesteld via met onze Belgische consumentenservice : telefoon: 0800-94721 (gratis) 7 dagen op 7, 24 uur op 24.

5. Hoe er tussen u en ons een overeenkomst ontstaat

5.1 Gebruik van onze Belgische website:

5.1.1 Na het plaatsen van een bestelling op onze Belgische website ontvangt u een Bevestigingsemail. Dit betekent niet dat uw bestelling geaccepteerd is. Uw bestelling is een aanbod aan ons om de producten te kopen die u hebt besteld. Alle bestellingen zijn onderhevig aan acceptatie door ons.

5.1.2 Bestellingen worden alleen door ons geaccepteerd op het moment van verzending van het product of de producten die u hebt besteld. Wij zullen een dergelijke acceptatie aan u melden door u een e-mail te sturen die bevestigt dat de bestelling is verstuurd ("Verzendbevestiging").

5.1.3 De overeenkomst ontstaat op het moment dat wij u de Verzendbevestiging sturen, tenzij wij u laten weten dat wij uw bestelling niet accepteren of wanneer u die geannuleerd hebt.

6. Levering 

6.1 Onder normale omstandigheden wordt uw bestelling afgehandeld op de leveringsdatum die vermeld staat in de Verzendbevestiging of, indien er geen leveringsdatum staat aangegeven, de volgende werkdag, zaterdag inbegrepen, voor zover de bestelling nog voor 18 uur geplaatst werd, vanaf de datum van de Verzendbevestiging, behalve als er zich uitzonderlijke omstandigheden voordoen. Als er redenen zijn te vermoeden dat de levering vertraagd zou kunnen worden zullen wij proberen contact met u op te nemen.

6.2 Het spijt ons dat wij geen bestellingen kunnen aanvaarden voor levering aan een adres bestaande uit een postbus of van personen die een bestelling plaatsen wiens adres een postbusnummer bevat. Er zijn andere soorten adressen waaraan wij, van tijd tot tijd, geen bestellingen voor aflevering kunnen accepteren.

6.3 Onderhevig aan paragraaf 6.2 hierboven, worden leveringen uitgevoerd aan het adres dat u hebt opgegeven. De producten vallen onder uw risico vanaf het moment van levering. In het geval dat u een zakelijk adres hebt opgegeven, achten wij het product te zijn afgeleverd aan de bedoelde geadresseerde door het af te leveren aan de receptie op het zakelijk adres. Voor de eerste levering, dient de leveringsbon ondertekend te worden, anders worden de producten niet geleverd.

6.4 Opgelet, als u bestelt via www.mysenseocoffeeclub.be, kunnen wij alleen leveren aan een geldig adres binnen België. Dit omvat geen Belgische militaire basissen of ambassades in het buitenland.

6.5 Indien de bestelling niet kon uitgeleverd worden wegens uw afwezigheid of foutieve gegevens, zal het ter beschikking geteld worden in aan mede gedeelde afhalingspunt. Indien u deze binnen 14 kalenderdagen niet afgehaald heeft zal het automatisch teruggestuurd worden. Indien U het dan toch nog uitgeleverd wenst te hebben zal u daarvoor de kosten van deze extra-levering moeten betalen.

7. Herroepingsrecht - STOPZETTING

7.1 HERROEPINGSRECHT

De consument beschikt over een herroepingsrecht. Hij kan deze online via onze Belgische website, of  telefonisch via de Belgische Consumentenservice op 0800 94721, uitoefenen binnen de 15 kalenderdagen te rekenen vanaf de dag volgend op de dag waarop de consument of door de consument aangewezen derde fysiek bezit neemt van het goed of, in geval van regelmatige levering gedurende een bepaalde periode, te rekenen vanaf de dag na fysieke in bezitname van het eerste goed, door middel van bijgevoegd formulier of door een email te zenden naar Senseo.BEGrimbergen@JDEcoffee.com met dezelfde vermeldingen.

Modaliteiten

  • Vul het herroepingsformulier in en stuur het naar het volgende e-mailadres Senseo.BEGrimbergen@JDEcoffee.com. Nadat u contact met ons hebt opgenomen via een van de bovenstaande opties, ontvangt u een e-mail van ons waarin het ontvangst van het annuleringsformulier wordt bevestigd.
  • Stuur de producten zonder onnodige vertraging naar ons terug en in geen geval later dan 15 kalenderdagen nadat u hebt doorgegeven dat u het contract wilt annuleren. U kunt de producten terugsturen naar het adres dat vermeld wordt in de e-mail waarin wij uw wens om het contract te annuleren erkennen. Voeg ook een kopie van uw leveringsmededeling bij in het retourpakket en bewaar het verzendbewijs.
  • Stuur de producten naar ons terug in dezelfde staat als dat u ze heeft ontvangen en niet later dan 15 kalenderdagen vanaf de dag dat u uw beslissing om het contract te annuleren aan ons hebt doorgegeven. Op uw verzoek en voor uw gemak zal de consumentenservice u een verzendlabel per email toesturen. De kosten van een retourzending worden u in rekening gebracht.
  • Zorg voor de producten terwijl zij in uw bezit zijn, aangezien u hiertoe wettelijk verplicht bent. De consument is aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de goede werking van de goederen vast te stellen.

  • Als u uw recht op herroeping uitoefent:
    • ontvangt u het volledige bedrag terug dat u voor de producten betaald hebt, inclusief de verzendkosten die u hebt betaald voor de levering van de producten, de retourneerkosten dienen door u betaald te worden (behalve als het teruggestuurde product defect is,) en
    • betalen wij u terug door het terug te storten via de betaalmethode die u hebt gebruikt om voor de producten te betalen zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de dag dat wij de teruggestuurde producten ontvangen hebben. Het bedrag wordt terugbetaald in Euro’s (EUR €) of de munteenheid die deze in België zou vervangen.
  • De consument kan zijn herroepingsrecht NIET uitoefenen als:
    • de verzegelde goederen na de levering geopend zijn en niet teruggezonden kunnen worden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne;
    • de geleverde goederen na de levering onherroepelijk zijn vermengd met andere producten;
    • Wij kunnen geen annulering of retourzendingen aanvaarden van aankopen die gebruikt of geopend zijn, behalve als het product defect is.

7.2. Stopzetting van een abonnement - restwaarde

Bij vroegtijdige stopzettingvan uw abonnement, zijnde het stopzetten van het abonnement vroeger dan de zesde levering,  dient u rekening te houden met een annulatievergoeding voor vroegtijdige verbreking van de door u verkozen abonnementsformule. Voor meer info over de annulatievergoeding kunt u contact opnemen met de consumentenservice:telefoon: 0800-94721 (gratis) 7 dagen op 7, 24 uur op 24.

Deze vergoeding wordt u dan in rekening gebracht. De betaling dient bij ontvangst van de factuur te gebeuren op het aangegeven rekeningnummer.

8. Persoonsgegevens en Beveiliging

8.1 Wij maken gebruik van een externe aanbieder van betaaldiensten ("PSP") om betalingen te verwerken met betrekking tot bestellingen van producten ontvangen via onze Belgische consumentenservice.

8.2 Als u een bestelling plaatst via onze Belgische website, bestaat de laatste fase van het bestelproces eruit dat gegevens van uw bestelling doorgegeven zullen worden aan de door ons geselecteerde PSP. De PSP zal u vragen een van de ondersteunde betaalmethodes te selecteren en gegevens in te vullen die relevant zijn voor die betaalmethode (bijvoorbeeld, als u met een creditcard betaalt heeft dit betrekking op uw naam en adres, creditcardnummer, vervaldatum van de kaart en de beveiligingscijfers op de achterkant van de kaart) om de betaling te kunnen verwerken.

8.3 Die aanbieder van betaaldiensten faciliteert de betaling van u aan ons door middel van de methode die u geselecteerd hebt tijdens het bestelproces. Zowel wij als de PSP zullen bepaalde persoonsgegevens van u verzamelen tijdens het proces van het plaatsen van een bestelling. Wij zullen die persoonsgegevens gebruiken om uw bestelling mogelijk te maken en om elke overeenkomst die kan ontstaan tussen ons als gevolg van uw bestelling, na te komen (bijvoorbeeld uw bankgegevens of de uitgever van de kredietkaart die u gebruikte). Door een bestelling te plaatsen, stemt u ermee in dat zowel onze PSP als wij uw persoonsgegevens mogen gebruiken voor deze doeleinden. Dit gebruik komt bovenop ander gebruik van uw persoonsgegevens zoals beschreven in het door ons op onze website gepubliceerde Privacybeleid. Deze kunt u lezen door hier te klikken.

8.4 Om ervoor te zorgen dat de door u gekozen betaalmethode niet wordt gebruikt zonder uw toestemming, kunnen wij en/of de PSP de naam, het adres en andere persoonlijke informatie door u verstrekt tijdens het bestelproces valideren met de betreffende gegevensbestanden van derden (bijvoorbeeld uw bankgegevens of de uitgever van de kredietkaart die u gebruikte). Door deze algemene voorwaarden te accepteren, stemt u in met dergelijke controles.

8.5 Wij zullen bepaalde gegevens over uw bestelling bewaren, inclusief enkele van uw persoonsgegevens, voor een redelijke periode nadat u uw bestelling hebt geplaatst. Onze PSP zal ook bepaalde gegevens over uw bestelling bewaren, inclusief enkele van uw persoonsgegevens, voor een redelijke periode nadat u uw bestelling hebt geplaatst. Dit is om ons in staat te stellen om vragen, problemen, annuleringen of terugbetalingen te verwerken als dat nodig is.

8.6 Alle gegevens die u aan ons hebt verstrekt als onderdeel van het bestelproces zullen veilig en in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens van BELGIË en EUROPA behandeld worden.

8.7 Ons bestel- en betaalproces is digitaal gecodeerd om uw gegevens naar onze veilige server over te dragen.. Wij zullen de gegevens van uw bestelling aan onze PSP doorgeven via veilige technologie.

9. Consumentenservice

9.1 Wij streven ernaar u uitstekende service te bieden. Hebt u opmerkingen of problemen met de My SENSEO® Coffee Club, neem dan in eerste instantie contact op per telefoon:  0800-94721 (gratis) 7 dagen op 7, 24 uur op 24

9.2 Wij streven ernaar alle vragen binnen 3 werkdagen te erkennen en klachten binnen 5 werkdagen te verwerken. Een "werkdag" is iedere dag (behalve zondagen en nationale feestdagen in België).

10. Algemeen 

10.1 Wij behouden ons het recht voor deze Algemene Voorwaarden aan te vullen of te wijzigen om welke reden ook en op elk gewenst moment. Het is uw verantwoordelijkheid als klant om deze elke keer dat u zich toegang verschaft tot de My SENSEO® Coffee Club te bekijken.

10.2 Wij behouden ons ook het recht voor toegang tot de My SENSEO® Coffee Club op te schorten, te beperken of te beëindigen om welke reden op welk moment ook.

10.3 Deze algemene voorwaarden en alle zaken die betrekking hebben op bestellingen via onze Belgische website vallen onder de Belgische wet en de Belgische rechtbanken van het arrondissement Brussel zijn bevoegd om over geschillen te oordelen.

11. Aansprakelijkheid 

11.1 Niets in deze algemene voorwaarden beperkt of sluit aansprakelijkheid voor overlijden of persoonlijke verwondingen uit veroorzaakt door nalatigheid, fraude of frauduleuze misinterpretatie.

11.2 Indien sommige accessoires of producten beschadigd toekomen of missen, behouden wij ons het recht voor om deze te vervangen door soortgelijke accessoires of producten van een evenredige waarde of door een waardebon voor een korting op producten.

11.3 De foto's en teksten ter illustratie en beschrijving van de producten op deze website zijn niet bindend en worden enkel ter informatie aangeboden. Behoudens in geval van opzet of zware fout, aanvaardt wij geen enkele aansprakelijkheid voor fouten of weglatingen bij de foto's of teksten die op deze website voorkomen. 

11.4 Zonder de draagwijdte van deze Algemene Verkoopvoorwaarden te beperken, mag geen enkele eis tot schadevergoeding – of deze nu te maken heeft met de geleverde producten, de niet-levering van producten of anderszins – het bedrag overschrijden dat is betaald voor de artikelen die aanleiding geven tot de eis tot schadevergoeding. In geen geval kunnen wij aansprakelijk worden gesteld voor indirecte, incidentele of vervolgschade van welke aard ook die voortvloeit uit de ontvangen producten, het gebruik van deze producten, de verkoop van deze producten of deze website.

12. Handelsmerken & Copyright 

12.1 Wij zijn in het bezit van alle rechten op de ontwerpen en informatie op onze websites, inclusief onze Belgische website (www.mysenseocoffeeclub.be). U mag alleen maar delen van de Belgische website printen met als doel het bestellen van producten op onze Belgische website. U mag het materiaal van onze websites niet gebruiken voor andere doeleinden.

12.2 "SENSEO®" is onze geregistreerde handelsmerk en andere productnamen vermeld op onze websites kunnen geregistreerde handelsmerken zijn die eigendom zijn van andere organisaties en mogen niet zonder hun toestemming worden gebruikt of gekopieerd.

13. Garantie op machines

13.1 De machines die via deze website worden verkregen, krijgen de wettelijke garantie van 2 jaar van de fabrikant conform de specifieke voorwaarden, zoals vermeld op de originele documentatie bij het product. 

13.2 Lees de documentatie die bij het product hoort voor gedetailleerde informatie over de garantievoorwaarden van de fabrikant. Deze garantievoorwaarden doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument zoals voorzien in de wettelijke bepalingen m.b.t. de verkoop van consumptiegoederen.

Download de verkoopvoorwaarden

Download het modelformulier voor herroeping

Laatste versie : 19 augustus 2017

Schrijf je in op de nieuwsbrief